9 Oktober 2020

kenikmatan hidup ialah mati muda.

(aku sendiri, cemas. kamu di kejauhan bersama orang yang kubenci. aku di sini, di hatimu yang sempit itu. aku sendiri, lagi-lagi aku cemas. lagi-lagi aku tak yakin pada diriku yang percaya padamu dengan kadar melebihi batas normal yaitu 120%, agaknya hidup mesti terus berjalan. terus berjalan. namun aku ingin berjalan bersamamu. tak mesti & tak perlu kujelaskan panjang lebar padamu. aku ingin terus bersamamu. begitu saja, sampai rambutku rontok, sampai rambutku & rambutmu penuh uban—menua seperti ini saja & cinta tetap akan muda, seperti pertemuan pertama kita; seperti aku mencintaimu lebih dulu & kamu menyusul perasaan cintaku itu—kebahagiaan ialah melihat garis tanganmu. melihat takdir yang mengukir namaku. melihat sesuatu yang telah dicipta & dipastikan: itu aku!)

kenikmatan hidup ialah mati muda & menangis.

ditulis titan. memikirkan seseorang.

Comments

Popular posts from this blog

6 Oktober 2020

9 Oktober 2020

AKU MERASA AKAN DISALIBKAN